افزایش 6 درصدی شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از افزایش شش درصدی شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در ابتدای سال 1400 معادل 53 درصد بود که هم اکنون به 59 درصد رسیده است.

زمان مطالعه 1 دقیقه

افزایش 6 درصدی شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان

حامد دائمی با اشاره به ماده چهار قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن، اظهار کرد: در راستای این ماده قانونی مقرر شده که اداره کل منابع طبیعی اراضی ملی داخل روستاها را به بنیاد مسکن تحویل دهد.

وی با بیان اینکه از سال 1387 لغایت 1402 حدود 2366 هکتار در قالب ماده چهار تحویل شده است، افزود: طی دو سال اخیر 1279 هکتار زمین را تحویل گرفتیم؛ البته نهضت ماده 4 در تمامی شهرستان های گیلان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین از آسفالت 495 کیلومتر از راه های روستایی استان طی دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت با اعتبار 735 میلیارد تومان دو میلیون مترمربع اجرای آسفالت از محل قیر تهاتری داشتیم.

دائمی در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن در روستاها اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم است که در روستاها در قالب خودمالکی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه سهمیه گیلان طی سال های 1401 - 1400 برای مسکن خودمالک در روستاها 9000 واحد بود، یادآور شد: بالغ بر 130 درصد متقاضیان را به بانک های عامل معرفی کردیم و عقد قرارداد انجام شد؛ البته 12 هزار و 463 نفر متقاضی را شناسایی و به بانک ها معرفی کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افزایش شش درصدی شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در ابتدای سال 1400 معادل 53 درصد بود که هم اکنون به 59 درصد رسیده است.

وی همچنین به سیاست اخیر دولت در شورای عالی مسکن اشاره کرد و گفت: دولت به دنبال تامین زمین در روستاها جهت واگذاری و پرداخت تسهیلات کم بهره برای افراد فاقد زمین و مسکن است؛ در استان گیلان نیز شناسایی این اراضی انجام می شود.

افزایش 6 درصدی شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات